خدمات اسباب بازی شانسی

راهنمایی خرید اسباب بازی دخترانه و پسرانه

راهنمایی خرید اسباب بازی دخترانه و پسرانه

سه فاکتور مهم برای خرید اسباب بازی کودکان وجود دارد که شامل جنسیت کودک، سن و سلیقه او می‌شوند. در بین این سه عامل، اولین گزینه اصلی‌ترین عاملی است که به مسیر شما برای انتخاب اسباب بازی مناسب جهت می‌دهد. البته، فاکتور جنسیت درمورد کودکان نوپا خیلی به چشم نمی‌آید، اما هر چه کودک بزرگتر می‌شود، این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. این مطلب از بلاگ ارشک بنیامین به راهنمایی خرید اسباب بازی دخترانه و پسرانه اختصاص دارد.

نقش جنسیت کودک در انتخاب اسباب بازی‌

اسباب بازی‌ها مهارت‌های زندگی را در کودکان گسترش می‌دهند، هر نوع اسباب بازی می‌تواند برروی گسترش یک یا چند مهارت در کودک شما تاثیر بگذارند. طبق تحقیقات انجام شده، کودکان دارای یک سری اسباب بازی خنثی هستند که به‌صورت یکسان بین دختران و پسران مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اسباب بازی‌ها شامل کتاب‌ها، اسباب موسیقی، اسباب بازی شانسی، اسباب بازی حیوانات و… می‌شوند. اما علاوه‌بر اسباب بازی‌های خنثی یک سری وسایل دیگر هم هستند که بیشتر توجه پسران یا دختران را به‌طور اختصاصی جلب می‌کنند. باتوجه به این آمار بهترین گزینه‌هایی که می‌توانید برای دختران یا پسران خود تهیه کنید را درادامه بررسی می‌کنیم.

راهنمایی خرید اسباب بازی دخترانه و پسرانه

راهنمایی خرید اسباب بازی دخترانه و پسرانه

نحوه خرید اسباب بازی دخترانه

بسیاری از والدین این سوال را می‌پرسند که چطور اسباب بازی دخترانه بخرم؟ بدون شک خرید اسباب بازی دخترانه به‌دلیل وجود تنوع بیشتر می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد. برای مثال، اسباب بازی‌های باربی توجه بسیاری از دختران را به خود جلب می‌کند. این عروسک‌ها در ظاهر بسیار زیبا به‌نظر می‌رسند، اما از برخی جهات ممکن است برای کودکان مشکل‌ساز باشند.

بهترین اسباب بازی‌هایی که می‌توانید برای کودک دختر خود تهیه کنید شامل موارد زیر می‌شوند:

  • انواع عروسک‌ها: اسباب بازی محبوب تقریبا تمام دختر بچه‌ها یک عروسک است! این عروسک حکم دوست آنها را دارد، به‌خصوص اگر عروسک مورد نظر از نوع انسانی باشد، بازی کردن با آن می‌تواند احساس مسئولیت و مهارت فرزند داری در کودک را پرورش دهد.
  • اسباب بازی مشاغل: لوازم مشاغل مختلف محبوب دختران، مانند لوازم آرایشگری یا مشاغل خنثی مانند دندانپزشکی و دکتری را برای کودک خود تهیه کنید تا با بازی کردن در این نقش‌ها، با انواع مشاغل بیشتر آشنا شود.
  • اسباب بازی‌های ورزشی: استفاده از اسباب بازی‌های ورزشی به کودک شما کمک می‌کند تا تحرک داشته باشد. این اسباب بازی‌ها دختران را از فضای اتاق خود بیرون می‌آورند و منجربه به تخلیه انرژی آنها می‌شوند. از جمله این اسباب بازی‌ها می‌توان به ترامپولین، اسباب بازی تعادلی چوبی و… اشاره کرد.
  • اسباب بازی لوازم مشابه واقعی: از آنجایی که کودکان تمایل زیادی برای دیده شدن به‌عنوان بزرگسالان دارند، وجود این اسباب بازی‌ها می‌تواند بسیار برای آنها جذاب باشد. بهترین انتخاب در این زمینه برای دختران، وسایل آشپزخانه کودک، ظروف یا مواد پلاستیکی، لوازم خانگی مانند جارو و… هستند.
  • انواع کتاب‌ها: کتاب خواندن برای بسیاری از کودکان جذاب است، درخصوص دختران می‌توانید کتاب قصه‌هایی برای دختران، یا هر کتاب داستان کودک دیگری که فکر می‌کنید برای کودک شما جذاب خواهد بود را تهیه کنید.
  • لوازمی برای افزایش خلاقیت: استفاده از لوازمی که به خلاقیت فرزند شما کمک می‌کنند می‌تواند بسیار مفید باشد. برای مثال، خانه‌های عروسکی می‌توانند تا حد زیادی به گسترش تخیل کودک کمک کنند. آنها با حضور در این خانه‌ها احساس ملکه بودن، مادر بودن، آشپز یا هر نقش دیگری را تجربه می‌کنند.
  • انواع لوازم نقاشی: انواع لوازم نقاشی مانند رنگ‌های انگشتی می‌توانند بسیار هیجان‌انگیز باشند. به کودک خود اجازه دهید که که اطراف خود را کثیف کند. این آزادی عمل به افزایش تخیل کودک کمک می‌کند.
  • اسباب بازی فکری: انواع اسباب بازی فکری برای تمام کودکان مفید هستند. انواع لگو و اسباب بازی فکری متناسب با سن کودک و سلیقه او می‌تواند بسیار جذاب باشد.
راهنمایی خرید اسباب بازی دخترانه

راهنمایی خرید اسباب بازی دخترانه

نحوه خرید اسباب بازی پسرانه

برای پاسخ به این سوال که چطور اسباب بازی پسرانه بخرم؟ باید این موضوع را در نظر داشته باشید که از تهیه اسباب بازی‌های بسیار خشن خودداری کنید. در عین حال، بسیاری از پسران به این نوع اسباب بازی‌ها علاقه دارند، بهترین پیشنهادها برای خرید اسباب بازی‌های پسرانه را در ادامه آورده‌ایم:

ماشین‌های گوناگونی در بازار وجود دارند که شما می‌توانید با صحبت کردن با کودک، از سلیقه او آگاه شوید. انواع ماشین‌ها را می‌توان به گروه‌های زیر دسته‌بندی کرد:

  • ماشین‌ کنترلی: این گزینه بیشتر برای کودکان بزرگتر کاربرد دارد. پس از دوران نوزادی، پسران علاقه ویژه‌ای به انواع ماشین‌ها نشان می‌دهند. این اسباب بازی چنین امکانی به آنها می‌دهد تا حس رانندگی با یک ماشین را تجربه کنند.
  • ماشین تبدیل شونده: ماشین‌های تبدیل شونده آنهایی هستند که به ربات تبدیل می‌شوند. این گزینه برای آن دسته از پسرانی که به یک شخصیت قهرمانی علاقه خاصی دارند بهترین انتخاب است.
  • ماشین مسابقه: اگر کودک شما عاشق مسابقه و سرعت است، یک ماشین مسابقه می‌تواند بهترین پیشنهاد برای شما باشد. اینها ماشین‌هایی هستند که قابلیت حرکت با سرعت بالا را دارند.
  • ماشین کلکسیون: شما می‌توانید با تهیه این نوع از ماشین‌ها کودک خود را برای جمع‌آوری یک کلکسیون تشویق کنید. این ماشین‌ها معمولا از کیفیت بسیار بالا تهیه شده‌اند تا بتوانند در طولانی مدت در کلکسیون‌ها باقی بمانند.

در کنار ماشین‌ها، یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها به‌عنوان اسباب بازی پسرانه، انواع موتورها هستند. موتورهای اسباب بازی‌ را هم می‌توان در دسته‌بندی‌هایی که بالاتر گفتیم در بازار تهیه کنید. علاوه‌بر این موارد، گزینه‌های زیر می‌توانند یک انتخاب عالی برای اسباب بازی پسران باشند:

  • اسباب بازی‌های ساخت و ساز: از جمله این اسباب بازی‌ها می‌توان به انواع لگو و کیت‌های ساخت ربات و مدل‌های هواپیما اشاره کرد.
  • بازی‌های فکری: دومینو، شطرنج و انواع پازل می‌توانند انتخاب خوبی برای گسترش مهارت‌های ذهنی پسران باشند.
  • اسباب بازی‌های ورزشی: اسباب بازی‌های ورزشی مانند توپ، اسکیت و تنیس بسیار مورد توجه پسران قرار می‌گیرد.
  • اسباب بازی نقش آفرینی: اسباب بازی شخصیت‌های محبوب مانند سوپر من می‌تواند برای گسترس تخیل پسران مفید باشد. همچنین، می‌توانید لباس نقش‌های مختلف مانند افسران پلیس را برای کودک خود تهیه کنید.
  • اسباب بازی الکترونیکی: استفاده از اسباب بازی‌های الکترونیکی به پسران کمک می‌کند تا مهارت‌ کار با فناوری را به‌آسانی بیاموزند.
راهنمایی خرید اسباب بازی پسرانه

راهنمایی خرید اسباب بازی پسرانه

سخن پایانی

در این مطلب تمام نکاتی که به‌عنوان راهنمایی خرید اسباب بازی دخترانه و پسرانه نیاز بود را مطالعه کردید. درکنار گزینه‌های پیشنهاد شده برای اسباب بازی دخترانه و پسرانه در این مطلب، باید این موضوع را در نظر داشته باشید که برای خرید اسباب بازی، سلیقه کودک شما اهمیت زیادی دارد. جدا از جنسیت کودک، باید سلیقه او را هم در نظر داشته باشید، چراکه یک کودک دختر ممکن است از بازی با تفنگ لذت ببرد، درحالی‌که برخی از کودکان پسر عاشق بازی کردن با عروسک‌ها هستند. بنابراین، بهتر است تصمیمات خود را بر کودکان تحمیل نکنید و براساس آنچه ترجیح می‌دهند، برای آنها اسباب بازی تهیه کنید. پس از مطالعه گزینه‌های معرفی شده برای ما بنویسید که انتخاب شما برای کودک پسر یا دختر خود کدام گزینه است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *